I disse uger sætter kampagnen ”Dit valg i dag betyder alverden i morgen” fokus på Danmarks to officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten.
Kampagnens formål er at give danskerne mere viden om, hvorfor miljømærkerne er et godt valg for miljø og mennesker. Samtidig skal kampagnen gøre opmærksom på det enorme udvalg af miljømærkede produkter og serviceydelser, der findes på markedet.
Svanemærket og EU-Blomsten findes på mere end 12.000 forskellige produkter og serviceydelser på det danske marked – lige fra sæbe, vaskepulver, husholdningspapir, legetøj, byggeprodukter, tv og møbler til serviceydelser som rengøring, trykkerier og hoteller.
”Vi ved, at 69 % af danskerne er optagede af, hvad de selv kan gøre for at passe på miljøet. Med kampagnen vil vi derfor gerne gøre opmærksom på det enorme udvalg af miljømærkede produkter og serviceydelser. 9 ud af 10 kender Svanemærket, og det er især inden for områder som rengøringsmidler, vaskepulver og plejeprodukter, at danskerne kender de miljømærkede alternativer, mens kendskabet er mere begrænset inden for mange andre områder,” fortæller Martin Fabiansen, direktør i Miljømærkning Danmark.
Læs mere om Svanemærket og EU-Blomsten på hjemmesiden / facebook
Læs også:
Svanen letter dit arbejde som professionel grøn indkøber
Ny vejledning: Sådan bruger I miljømærker i udbud
Flere etiske mærker i offentlige indkøb